MAXTV.gr

Η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού (ΕΑ),  με την υπ’ αριθ. 834/2023 ομόφωνη Απόφασή της, κατά την απλοποιημένη διαδικασία Διευθέτησης Διαφορών (ΔΔΔ) του άρθρου 29α του ν. 3959/2011 και σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 790/2022 απόφασή της, αποδέχθηκε τις σχετικές Προτάσεις Διευθέτησης Διαφοράς, της  κινέζικης εταιρείας,  με την επωνυμία στην αγγλική γλώσσα «YEALINK NETWORK TECHNOLOGY Co. Ltd», κατασκευάστριας του σχετικού υλικού και της εταιρείας «Allwan Επικοινωνίες Δεδομένων Ε.Π.Ε.» διανομέας στην ελληνική επικράτεια, κατόπιν σχετικής εισήγησης και επέβαλε μειωμένα πρόστιμα για την τέλεση της διαπιστωθείσας, βάσει του σκεπτικού της απόφασης, παράβασης του άρθρου 1 του ν. 3959/2011 και 101 ΣΛΕΕ,  συνολικού ποσού, 105.772,66  ευρώ.

Οι ως άνω εμπλεκόμενες στη διαδικασία εταιρείες, για τις οποίες συλλέχθηκαν αποδεικτικά στοιχεία ικανά να στοιχειοθετήσουν παράβαση του άρθ. 1 του ν. 3959/2011 και 101 ΣΛΕΕ στο πλαίσιο κάθετης  σύμπραξης, εκδήλωσαν εγγράφως το ενδιαφέρον τους για διερεύνηση της δυνατότητας υπαγωγής του στη ΔΔΔ και κατέθεσαν σχετικό αίτημα, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην παρ. 16 της Ανακοίνωσης για τη διαδικασία διευθέτησης διαφορών.

Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης, από τα διαθέσιμα αποδεικτικά στοιχεία προκύπτει ότι οι εν λόγω εταιρείες υπέπεσαν σε εξ αντικειμένου παράβαση των άρθρων 1 του Ν.3959/2011 και 101 ΣΛΕΕ, μέσω κάθετης σύμπραξης.

Η εταιρεία Yealink προέβη σε πρακτική καθορισμού ελάχιστων διαφημιζόμενων τιμών, στο διαδίκτυο, στο πλαίσιο δικτύου επιλεκτικής διανομής στην αγορά τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού (επικοινωνίας, μέσω πρωτοκόλλου VoIP και SIP, τηλεφωνικές συσκευές, αξεσουάρ, ανταλλακτικά, κλπ.) δια της εμπορικής της πολιτικής, μέσω εποπτείας και δράσεων συμμόρφωσης των λιανοπωλητών, στην ελληνική επικράτεια.

H εταιρεία διανομέας Allwan του ως άνω υλικού, συμμετείχε υποστηρικτικά, προς το σκοπό της υλοποίησης της συγκεκριμένης πολιτικής καθορισμού ελάχιστων διαφημιζόμενων τιμών στο διαδίκτυο που επιβαλλόταν από την Yealink.

Ο καθορισμός τιμών μεταπώλησης ή/ και ελάχιστων διαφημιζόμενων τιμών, ως εξ αντικειμένου περιορισμός του ανταγωνισμού, θεωρείται από τη φύση του ως ικανός να επιφέρει αντίκτυπο στη σχετική αγορά, καθώς αμβλύνει τον ανταγωνισμό μεταξύ μεταπωλητών, καταργώντας τον ενδοσηματικό ανταγωνισμό τιμών, ενώ λειτουργεί ως αντικίνητρο για την μείωση των τιμών πώλησης για το συγκεκριμένο προϊόν.

Σημειώνεται ότι πρόκειται για την πρώτη περίπτωση εξωεδαφικής εφαρμογής του ελληνικού και ενωσιακού δικαίου του ανταγωνισμού από την Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού, αλλά και η πρώτη φορά που η ΕΑ επιβάλει πρόστιμο τόσο στον προμηθευτή όσο και στον λιανοπωλητή στο πλαίσιο κάθετης σύμπραξης.

Related posts