Σε συνέχεια της κοινοβουλευτικής παρέμβασής του με την οποία ζητούσε την επαναλειτουργία των Ταχυδρομικών Καταστημάτων Ερμιόνης και Τολού, ο βουλευτής Αργολίδας, Ανδρέας Πουλάς κατέθεσε στη Βουλή μαζί με άλλους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων σχετικά με τα προβλήματα που δημιουργούνται στην καθημερινότητα των πολιτών από την αιφνίδια και χωρίς διαβούλευση αναστολή λειτουργίας καταστημάτων των ΕΛΤΑ σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας.
ΕΡΩΤΗΣΗ – ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Δ. Παπαστεργίου
ΘΕΜΑ: Προβλήματα στην καθημερινότητα των πολιτών από την αιφνίδια και χωρίς διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες αναστολή της λειτουργίας καταστημάτων των ΕΛΤΑ σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας.
Κύριε Υπουργέ,
Από το καλοκαίρι μέχρι και σήμερα το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής με επίσημες ανακοινώσεις του και με κατατεθειμένες σχετικές ερωτήσεις των βουλευτών του έχει επισημάνει το απαράδεκτο κλείσιμο πάνω από 100 υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ σε ολόκληρη τη χώρα. Η απόφαση αυτή με πρόσχημα τον εκσυγχρονισμό και την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών των ΕΛΤΑ δεν λαμβάνει υπόψιν της, τοπικές ιδιαιτερότητες, γεωμορφολογικές παραμέτρους και τις δυσκολίες που προκαλεί σε υπερήλικες συμπολίτες μας που κατοικούν ως επί το πλείστον σε αυτές τις περιοχές.
Δυστυχώς, μέχρι και σήμερα δεν διαφαίνεται να προβληματίζεστε για τις δυσχέρειες που προκαλούνται σε μεγάλο τμήμα του πληθυσμού της περιφέρειας και πληροφορούμαστε ότι σχεδιάζετε περαιτέρω συρρίκνωση του δικτύου των ΕΛΤΑ μέχρι το τέλος του έτους οδηγώντας στο κλείσιμο άλλα 41 καταστήματα σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες της χώρας.
Και συγκεκριμένα :
Α/Α | ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΚΛΕΙΝΕΙ | ΠΕΡΙΦ.ΕΝΟΤΗΤΑ | ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ |
1 | ΑΝΩ ΧΩΡΑΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ | ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ | ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ |
2 | ΕΥΗΝΟΧΩΡΙΟΥ | ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ | ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ (Κ.Κ.) |
3 | ΠΑΡΑΒΟΛΑΣ | ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ | ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥ |
4 | ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ | ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ | ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ |
5 | ΤΟΛΟΥ | ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ | ΝΑΥΠΛΙΟΥ (Κ.Κ.) |
6 | ΕΡΜΙΟΝΗΣ | ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ | ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ |
7 | ΚΟΝΤΟΒΑΖΑΙΝΑΣ | ΑΡΚΑΔΙΑΣ | ΤΡΟΠΑΙΩΝ |
8 | ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ ΑΙΓΑΛΕΩ | ΑΤΤΙΚΗΣ | ΑΙΓΑΛΕΩ |
9 | ΚΑΛΟΓΡΕΖΑΣ | ΑΤΤΙΚΗΣ | ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ (Κ.Κ.) |
10 | ΠΟΤΑΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ | ΑΤΤΙΚΗΣ | ΚΥΘΗΡΩΝ |
11 | ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΜΥΛΟΥ | ΑΤΤΙΚΗΣ | ΑΧΑΡΝΩΝ (Κ.Κ.) |
12 | ΝΕΩΝ ΣΕΠΟΛΙΩΝ | ΑΤΤΙΚΗΣ | ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ (Κ.Κ.) |
13 | ΝΕΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ | ΑΤΤΙΚΗΣ | ΜΟΣΧΑΤΟΥ |
14 | ΛΙΝΔΟΥ | ΔΩΔ/ΝΗΣΟΥ | ΓΕΝΝΑΔΙΟΥ |
15 | ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ | ΔΩΔ/ΝΗΣΟΥ | ΑΦΑΝΤΟΥ |
16 | ΚΑΛΥΘΙΩΝ | ΔΩΔ/ΝΗΣΟΥ | ΑΦΑΝΤΟΥ |
17 | ΚΕΦΑΛΟΥ | ΔΩΔ/ΝΗΣΟΥ | ΑΝΤΙΜΑΧΕΙΑΣ |
18 | ΜΑΡΜΑΡΙΟΥ | ΕΥΒΟΙΑΣ | ΝΕΩΝ ΣΤΥΡΩΝ |
19 | ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ | ΕΥΒΟΙΑΣ | ΙΣΤΙΑΙΑΣ |
20 | ΑΥΛΩΝΑΡΙΟΥ | ΕΥΒΟΙΑΣ | ΚΥΜΗΣ |
21 | ΚΑΤΑΚΟΛΟΥ | ΗΛΕΙΑΣ | ΠΥΡΓΟΥ ΗΛΕΙΑΣ (Κ.Κ.) |
22 | AΓΙΟΥ ΜΥΡΩΝΑ | ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ | ΓΑΖΙΟΥ |
23 | ΤΥΜΠΑΚΙΟΥ | ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ | ΜΟΙΡΩΝ |
24 | ΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ | ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ | ΝΕΑΣ ΑΛΙΚΑΡΝΑΣΣΟΥ |
25 | ΜΑΡΓΑΡΙΤΙΟΥ | ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ | ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ |
26 | ΑΣΠΡΟΒΑΛΤΑΣ | ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | ΤΑΧ. ΠΡΑΚΤ. ΝΕΩΝ ΒΡΑΣΝΩΝ |
27 | ΒΑΣΙΛΙΚΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | ΘΕΡΜΗΣ |
28 | ΝΕΣΤΟΡΙΟΥ | ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ | ΜΕΣΟΠΟΤΑΜΙΑΣ |
29 | ΠΕΝΤΑΛΟΦΟΥ | ΚΟΖΑΝΗΣ | ΤΣΟΤΥΛΙΟΥ |
30 | ΔΕΡΒΕΝΙΟΥ | ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ | ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ |
31 | ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΥΚΛ. | ΚΥΚΛΑΔΩΝ | ΘΗΡΑΣ |
32 | ΝΙΚΑΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ | ΛΑΡΙΣΑΣ | ΛΑΡΙΣΑΣ (Κ.Κ.) |
33 | ΠΑΠΠΑΔΟΥ | ΛΕΣΒΟΥ | ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ |
ΤΑΧ. ΠΡΑΚΤ. ΣΚΟΠΕΛΟΥ | |||
34 | ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ | ΛΕΥΚΑΔΑΣ | ΤΑΧ. ΠΡΑΚΤ. ΣΥΒΡΟΥ |
35 | ΜΕΘΩΝΗΣ ΠΥΛΙΑΣ | ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ | ΠΥΛΟΥ |
36 | ΠΛΑΤΑΜΩΝΑ | ΠΙΕΡΙΑΣ | ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑΣ |
37 | ΓΡΑΒΙΑΣ | ΦΩΚΙΔΑΣ | ΑΜΦΙΚΛΕΙΑΣ |
38 | ΝΕΟΥ ΜΑΡΜΑΡΑ | ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ | ΝΙΚΗΤΗΣ |
39 | ΜΟΥΡΝΙΩΝ | ΧΑΝΙΩΝ | ΧΑΝΙΩΝ (Κ.Κ.) |
40 | ΚΑΝΤΑΝΟΥ | ΧΑΝΙΩΝ | ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΑΣ |
41 | ΚΑΡΔΑΜΥΛΩΝ | ΧΙΟΥ | ΧΙΟΥ (Κ.Κ.) |
Όπως σαφώς προκύπτει από τον ανωτέρω πίνακα τα περισσότερα καταστήματα που οδεύουν προς κλείσιμο βρίσκονται σε χωριά, νησιωτικές, δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές όπου ζουν άνθρωποι οι οποίοι είναι ψηφιακά αναλφάβητοι και μεγάλης ηλικίας, οι οποίοι δεν θα πρέπει να στερηθούν οποιαδήποτε παροχή υπηρεσίας.
Το γεγονός αυτό καθιστά επιτακτική την ανάγκη παραμονής και λειτουργίας και όχι το κλείσιμο των υποκαταστημάτων ΕΛΤΑ σε αυτές τις περιοχές και θα έπρεπε να υπάρχει τουλάχιστον μια διαβούλευση και ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών για το πως μπορούν να εξυπηρετηθούν αυτοί οι άνθρωποι από εδώ και πέρα. Επίσης, σύμφωνα με την τελευταία σύμβαση που υπεγράφη και με βάση τον Ν.4053/2012 Αρ. 7 παρ. 1, τα ΕΛΤΑ έχουν ως υποχρεωτική αποστολή την παροχή καθολικών υπηρεσιών σε όλη την Ελλάδα.
Επομένως δεν είναι δυνατόν να στερείτε ξαφνικά την διακίνηση της αλληλογραφίας τους, τις πληρωμές συντάξεων, οφειλών στο δημόσιο και κάθε είδους εξυπηρέτηση σε ανθρώπους που βρίσκονται μακριά από τα μεγάλα αστικά κέντρα, που δεν δύναται να μετακινηθούν και δεν έχουν κάποιον να τους βοηθήσει να χρησιμοποιήσουν τα ψηφιακά μέσα.
Επιπροσθέτως, άνθρωποι που εργάζονται στα ΕΛΤΑ σε περιοχές όπως τα Καρδάμυλα στην Χίο, στη Λίνδο της Ρόδου, στην ΄Ανω Χώρα Ναυπάκτου και σε όλες τις μικρές και απομονωμένες περιοχές της Ελλάδας, τους οδηγείτε στην ανεργία και πολλοί από αυτούς θα αναγκαστούν να μετοικήσουν στα μεγάλα αστικά κέντρα προς αναζήτηση νέας εργασίας. Κατ’ αυτόν τον τρόπο απομακρυσμένες περιοχές της πατρίδας μας ερημώνουν και γερνάνε ακόμα περισσότερο κινδυνεύοντας σε σύντομο χρονικό διάστημα να σβηστούν κυριολεκτικά από το χάρτη.
Επειδή τα παραπάνω πραγματοποιούνται στο όνομα του «εκσυγχρονισμού» και της «αναβάθμισης» των υπηρεσιών των ΕΛ.ΤΑ., αλλά στην πραγματικότητα βιώνουμε την υποβάθμιση των ταχυδρομικών υπηρεσιών για το κοινό,
Επειδή οι παραπάνω αποφάσεις λαμβάνονται δίχως να υπολογίζουν την εξυπηρέτηση των αναγκών των κατοίκων, με δεδομένου τις δυσκολίες που υπάρχουν, όπως οι αποστάσεις μεταξύ των χωριών, το οδικό δίκτυο και ο γηρασμένος πληθυσμός, οδηγώντας τελικά σε περαιτέρω απομόνωση περιοχών της ελληνικής περιφέρειας,
Επειδή επικρατεί αναστάτωση σε όλες τις προαναφερόμενες περιοχές χωρίς να υπάρχει καμία σχετική ενημέρωση των κατοίκων και διαβούλευση με τις τοπικές αρχές, με κίνδυνο να στερηθούν οι πολίτες βασικές υπηρεσίες που δικαιούνται,
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1) Υπάρχει πρόθεση για την επαναλειτουργία των δομών των ΕΛΤΑ με διαφορετικά κριτήρια αναδιοργάνωσης των υπηρεσιών τους για τα υποκαταστήματα που έχουν κλείσει και βρίσκονται σε δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές ώστε να εξυπηρετούνται αποτελεσματικότερα οι κάτοικοι των περιοχών αυτών και να μη χάσουν τη δουλειά τους οι εργαζόμενοι;
2) Υπήρξε μελέτη εκ μέρους των ΕΛ.ΤΑ. που αποδείκνυε και υποδείκνυε την αναγκαιότητα διακοπής λειτουργίας των συγκεκριμένων τοπικών υποκαταστημάτων που έκλεισαν και που επίκειται να κλείσουν και η οποία είχε συνυπολογίσει τις επιπτώσεις (οικονομικές και κοινωνικές) της αναστολής της συναλλακτικής δραστηριότητας στα υποκαταστήματα ΕΛ.ΤΑ. ; Και αν ναι ζητείται να κατατεθεί αυτή η μελέτη.
3) Εάν δεν υπήρξε μελέτη, βάσει ποιων κριτηρίων ή θεσπισμένων προϋποθέσεων προχώρησε η διαδικασία διακοπής λειτουργίας των υποκαταστημάτων; Ζητούνται να κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα.
4) Πώς θα αναπληρωθεί άμεσα η αναστολή λειτουργίας τους, ώστε να διασφαλιστεί χωρίς κανένα χρονικό κενό ο καθολικός χαρακτήρας των ταχυδρομικών υπηρεσιών προς όλους τους πολίτες αυτών των περιοχών ώστε να απολαμβάνουν τις υπηρεσίες που δικαιούνται ;