Όπως λέει το σχολείο: Το Δημοτικό Σχολείο Δαλαμανάρας είναι σαν όλα τα άλλα σχολεία.
Νοιάζεται και φροντίζει τους μαθητές του ώστε να φοιτούν με συνέπεια και τακτικότητα.
Προωθεί το γνωσιακό και πολιτιστικό τους αλφαβητισμό με δημοκρατικές μεθόδους.
Δημιουργεί θετικό κλίμα αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού σαν διαδικασία πρόληψης ακραίων φαινομένων της σχολικής ζωής.
Εντάσσει στο πρόγραμμά του εκδηλώσεις και δράσεις με σκοπό τη χρηστικότητα της γνώσης.
Έχει ρυθμό, στόχο και όραμα στις συνεργατικές πρακτικές με το οικογενειακό περιβάλλον των μαθητών, το Σύλλογο Γονέων, τη Δ/νση Α/θμιας Αργολίδας, τη Σύμβουλο της εκπαιδευτικής μας περιφέρειας και την τοπική κοινότητα.
Προβάλλει το χώρο του σαν αξιακό σύστημα ευθύνης.
Προτρέπει μαθητές, εκπαιδευτικό προσωπικό, διοίκηση και λοιπό προσωπικό στην αυτοδιάθεση, την ενεργητική ακρόαση, το χαμόγελο, την ευγένεια και την ψυχική ανάταση.
Έχει και ιδιαιτερότητες, σε σύνολο 95 μαθητών: παρέχει σχολική και πρακτική γνώση σε 30 ΡΟΜΑ, οι δε μισοί του μαθητές μετακινούνται με μισθωμένα οχήματα.
Το Δημοτικό Σχολείο Δαλαμανάρας εξυπηρετεί εκπαιδευτικά μια ευρύτερη περιοχή.
Για το σχολικό έτος 2023-2024 η συνύπαρξη, η συνεργασία, η εξέλιξη των εργασιών, η ευελιξία των λειτουργιών, η μάθηση καθορίζουν τις βασικές μας ιδέες.
Δεν τα ξέρουμε όλα, κάνουμε όμως αρκετά!
Εκτός από τα προγράμματα τυπικής παιδείας (ημερήσιο-ολοήμερο) στο σχολείο μας λειτουργούν:
-Τμήμα Ένταξης ( δασκάλα ειδικής αγωγής),
-Παράλληλη στήριξη ( δασκάλα ειδικής αγωγής),
-Σχολική Βιβλιοθήκη(δασκάλα) ,
-ΖΕΠ 1(δασκάλα) ,
-ΖΕΠ 2 (δάσκαλος)
όπου ΖΕΠ : Ζώνη Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας για μαθητές διαφόρων επιπέδων και ποιοτήτων που μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα,
ΕΔΥ (Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης: δ/ντής, δάσκαλος Τμήματος ένταξης , Ψυχολόγος και Κοιν. Λειτουργός).
Η σχολική ζωή δεν μετριέται όμως μόνο με αυτά που έχει.
Στο σχολείο μας δίνουμε επιπλέον ορμή και δύναμη με τις δράσεις μας:
δράση 1: «το σχολείο που καταλαβαίνω –
καινοτόμες διδακτικές πρακτικές για την κατανόηση» και
δράση 2: «ο χορός ενώνει – δίκτυο σχολείων».
Τα σχολεία παράγουν δεν είναι εξουσιαστικές δομές.
Τα σχολεία είναι για όλους.
Τα σχολεία έχουν αξία όταν τα νοιαζόμαστε.