Site icon maxtv.gr

Μαθητές από την Αργολίδα συμμετέχουν στο Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Τεχνολογίας 2023

Untitled-1 (1)

Το “Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Τεχνολογίας 2023” θα διεξαχθεί στα Γιαννιτσά με δια ζώσης παρουσιάσεις, έκθεση μαθητικών έργων, διαδικτυακές και με εξ αποστάσεως παρουσιάσεις στις 3 και 4 Μαϊού 2023.

Το Μεταπτυχιακό ΔΙ.Φ.Ε.Τ. του τμήματος Φυσικής του Α.Π.Θ., η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας, ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ) και τα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.) Αγίων Αναργύρων Αττικής, Αλεξανδρούπολης, Αμπελοκήπων Αττικής, Αργολίδας, Γρεβενών, Δράμας, Ευόσμου Θεσ/νίκης, Ηλιούπολης Αττικής, Θεσπρωτίας, Κέντρου Θεσ/νίκης, Κεφαλονιάς και Ιθάκης, Κοζάνης, Κω, Λακωνίας, Λέσβου, Ξάνθης, Πέλλας, Πιερίας, Ρεθύμνου, Σερρών, Τούμπας Θεσ/νίκης, Χανίων, με την υποστήριξη της ΠΑΝ.Ε.Κ.Φ.Ε. συνδιοργανώνουν το Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Τεχνολογίας 2023 το οποίο θα διεξαχθεί την Τετάρτη 03 Μαΐου 2023 στο Πνευματικό Κέντρο Γιαννιτσών με δια ζώσης παρουσιάσεις, έκθεση μαθητικών έργων και ορισμένες διαδικτυακές παρουσιάσεις και την Πέμπτη 04 Μαΐου 2023 με εξ αποστάσεως παρουσιάσεις μόνο.

Σκοπός και στόχοι του “Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Τεχνολογίας 2023”

Το “Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Τεχνολογίας 2023” έχει ως σκοπό την γνωριμία μαθητών και εκπαιδευτικών με την (εκπαιδευτική) ρομποτική, τη διάδοση της χρήσης της και την αξιοποίηση της ρομποτικής και της τεχνολογίας, γενικότερα, σε διάφορους τομείς της εκπαίδευσης (μαθήματα Θετικών Επιστημών, Ανθρωπιστικών Επιστημών, Τεχνολογικών Επιστημών-μαθήματα τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ). Επίσης, η προτεινόμενη δράση στοχεύει στην ενημέρωση μαθητών και εκπαιδευτικών για την συμβολή της ρομποτικής και της τεχνολογίας, γενικότερα, στην επίλυση προβλημάτων (περιβαλλοντικών, τεχνολογικών, επιστημονικών, υγείας, κ.ά.).

Οι επιμέρους στόχοι και τα προσδοκώμενα αποτελέσματα είναι:

Οι συμμετέχοντες μαθητές/-τριες και εκπαιδευτικοί:

-Να πληροφορηθούν για την (εκπαιδευτική) ρομποτική (υλισμικό και λογισμικό), για την ραγδαία διάδοση στη χρήση της και για τις Ανοιχτές Τεχνολογίες Ρομποτικής και τα πλεονεκτήματά τους.

-Να κατατοπιστούν για το πώς η ρομποτική και η τεχνολογία, γενικότερα, μπορεί να ενταχθεί και να αξιοποιηθεί στην διδασκαλία μαθημάτων Θετικών Επιστημών, Ανθρωπιστικών Επιστημών, Τεχνολογικών Επιστημών-μαθημάτων τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ.

-Να αντλήσουν ιδέες, οι οποίες θα αποτελέσουν έναυσμα για την αξιοποίηση της ρομποτικής και της τεχνολογίας, γενικότερα, τόσο στην διδακτική διαδικασία στο Σχολείο, όσο και στο σπίτι.

-Να αποκτήσουν πρακτικές δεξιότητες για την εφαρμογή της ρομποτικής μέσω των βιωματικών εργαστηρίων.

-Να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές για τη διάδοση της χρήσης ρομποτικής.

-Να προσεγγίσουν διαθεματικά μαθήματα Θετικών Επιστημών, Ανθρωπιστικών Επιστημών, Τεχνολογικών Επιστημών-μαθήματα τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ.

-Να συναντηθούν και να αλληλεπιδράσουν με μαθητές/εκπαιδευτικούς άλλων σχολείων και να μοιραστούν απόψεις και εμπειρίες.

-Να ενημερωθούν για το πώς η ρομποτική και η τεχνολογία, γενικότερα, μπορεί να συμβάλει στην επίλυση προβλημάτων (περιβαλλοντικών, τεχνολογικών, επιστημονικών, υγείας, κ.ά.).

-Ετοιμαζόμενοι για την παρουσίαση, οι μαθητές/-τριες να εμπεδώσουν τις γνώσεις και δεξιότητες που αφορούν το θέμα του project τους και να νιώσουν «μικροί επιστήμονες» και δάσκαλοι.

-Να προβληματιστούν σχετικά με τις προοπτικές της χρήσης/αξιοποίησης της ρομποτικής και της τεχνολογίας, γενικότερα, τα ενδεχόμενα προβλήματα και να αρχίσουν να σκέφτονται για δυνατότητες επίλυσής τους.

Περιεχόμενο του “Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Τεχνολογίας 2023”

Το “Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Τεχνολογίας 2023” περιλαμβάνει:παρουσιάσεις μαθητικών ομάδων, δηλ. επίδειξη και παρουσίαση (από μαθητές):

-έργων υλισμικού (hardware), π.χ. ρομποτικοί μηχανισμοί, συστήματα μικροελεγκτών με αισθητήρες, κατασκευές (π.χ. «έξυπνο σπίτι», «έξυπνη πόλη», κλπ),

-πειραμάτων με χρήση τεχνολογικού εξοπλισμού, π.χ. μικροελεγκτών, προϊόντων 3D-σχεδίασης & εκτύπωσης, άλλων συσκευών κλπ,

-έργων ή πειραμάτων που πραγματοποιήθηκαν με χρήση ειδικού λογισμικού (π.χ. TINKERCAD, phyphox κ.ά.).παρουσιάσεις (από εκπαιδευτικούς κ.ά.) καινοτόμων δράσεων εκπαιδευτικής ρομποτικής (τεχνολογίας, γενικότερα), διδακτικών σεναρίων, καλών πρακτικών κλπ.
workshops/εργαστήρια με χρήση ειδικού λογισμικού προσομοιώσεων για κυκλώματα με μικροελεγκτές, 3D σχεδίαση.

Οργανωτική επιτροπή του φεστιβάλ

Την οργάνωση και τον συντονισμό του «Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2022» έχει αναλάβει το Μεταπτυχιακό ΔΙ.Φ.Ε.Τ. του τμήματος Φυσικής του Α.Π.Θ., η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Δ.Ε.) Πέλλας, ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ) και τα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.) Αγίων Αναργύρων Αττικής, Αλεξανδρούπολης, Αμπελοκήπων Αττικής, Αργολίδας, Γρεβενών, Δράμας, Ευόσμου Θεσ/νίκης, Ηλιούπολης Αττικής, Θεσπρωτίας, Κέντρου Θεσ/νίκης, Κεφαλονιάς και Ιθάκης, Κοζάνης, Κω, Λακωνίας, Λέσβου, Ξάνθης, Πέλλας, Πιερίας, Ρεθύμνου, Σερρών, Τούμπας Θεσ/νίκης, Χανίων, με την υποστήριξη της ΠΑΝ.Ε.Κ.Φ.Ε.

Τα μέλη της επιτροπής διοργάνωσης του φεστιβάλ είναι:

-Πολάτογλου Χαρίτων, π. καθηγητής στο τμήμα Φυσικής της Σ.Θ.Ε. του Α.Π.Θ., Διευθυντής του Π.Μ.Σ. ΔΙ.Φ.Ε.Τ.,

– Μπαχαράκης Θωμάς, Αναπληρωτής Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας,

-Γερεμτζές Δημήτριος, Αναπληρωτής Διευθυντής της Δ.Δ.Ε. Πέλλας,

-Βυρώζη Βασιλική, Αναπληρώτρια Προϊσταμένη Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Δ.Δ.Ε. Πέλλας,

– Μαΐδου Ανθούλα, Συντονίστρια Εκπαίδευσης Πολιτικών Μηχανικών-Αρχιτεκτόνων (ΠΕ81) Δυτικής Θεσσαλονίκης,

-Παπαδόπουλος Χρήστος, Συντονιστής Εκπαίδευσης Φυσικών Επιστημών (ΠΕ04) Χαλκιδικής,

-Κεχαγιάς Κωνσταντίνος, Συντονιστής Εκπαίδευσης Φυσικών Επιστημών (ΠΕ04) Δυτικής Θεσσαλονίκης,

-Θεοδοσίου Μαριάννα, Συντονίστρια Εκπαίδευσης Φυσικών Επιστημών (ΠΕ04) Πέλλας,

-Μπαμπαλώνα Ελένη, Συντονίστρια Εκπαίδευσης Πληροφορικής (ΠΕ86) Ημαθίας,

-Χασιώτης Νικόλαος, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ84 (Ηλεκτρονικών), π. Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου κλ. ΠΕ84 στο 3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας,

-Τσιαστούδης Δημήτριος, εκπαιδευτικός Φυσικών Επιστημών στο Γυμνάσιο-Λύκειο Κωφών-Βαρήκοων Θεσσαλονίκης, υποψήφιος Διδάκτωρ στο Ε.ΔΙ.Φ.Ε.Τ. του τμ. Φυσικής του Α.Π.Θ.,

-Οικονομίδου Αικατερίνη, Διευθύντρια του Ε.Κ. Γιαννιτσών,

-Όρλης Στυλιανός, Διευθυντής του Ε.Κ. Αριδαίας,

-Δημητρίου Γεώργιος, Διευθυντής του 3ου ΓΕΛ Γιαννιτσών,

-Παπαδοπούλου Λεμονιά, Διευθύντρια του ΕΠΑΛ Κρύας Βρύσης,

-Πάλλας Αναστάσιος, Διευθυντής του 3ου Γυμνασίου Χαριλάου,

-Ηλιάδης Κωνσταντίνος, τεχνικός στο τμήμα Πληροφορικής & Νέων Τεχνολογιών της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας,

-Γεωργιάδης Παναγιώτης, τεχνικός στο τμήμα Πληροφορικής & Νέων Τεχνολογιών της Δ.Δ.Ε. Πέλλας,

– Σιδηρόπουλος Παναγιώτης, τεχνικός στο τμήμα Πληροφορικής & Νέων Τεχνολογιών της Δ.Δ.Ε. Πέλλας,

-Αναστασάκης Νικόλαος, υπεύθυνος του ΕΚΦΕ Χανίων,

-Αντωνέλης Τιμολέων, υπεύθυνος του ΕΚΦΕ Πέλλας,

– Βελκόπουλος Παναγιώτης, υπεύθυνος του ΕΚΦΕ Πιερίας,

-Γεωργόπουλος Χρήστος, υπεύθυνος του ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων, πρόεδρος της ΠΑΝΕΚΦΕ,

-Γκιγκούδη Αναστασία, υπεύθυνη του ΕΚΦΕ Τούμπας Θεσ/νίκης, κ.α.

Exit mobile version